Haberler

CORONAVİRUS VE BESLENME

CORONAVİRUS VE BESLENME
  • 23 - Mart - 2020

Corona virüse karşı bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir?

Hızla yayılan coronavirus, tüm dünyayı tehdit ederken, virüsten nasıl korunulur? Nasıl beslenmeli? Tüm bu soruların yanıtlarını sizlerle paylaşıyoruz. 

Tüm virüslerde olduğu gibi korona virüsten korunmanın ilk kuralı tabi ki önce hijyen koşullarını sağlamak ve beslenme düzenine dikkat ederek bağışıklık sistemini güçlü tutmak.  

Bağışıklık sisteminin güçlü olması için sıvı tüketiminin günde en az 2,5 lite olması gerekir. Dengeli ve sağlıklı beslenme aynı zamanda yeterli uyku ve düzenli egzersizler coronavirus ile bireysel mücadelede olması gereken kurallardır. Özellikle meyve ve sebze tüketimi artırılmalı, mutfak malzemeleri ve kullanılan kıyafetlerin dezenfekte işlemi özenle yapılmalıdır. 

Nasıl beslenmeli?

Hiçbir öğünün atlanmaması birinci koşul. Tek tip beslenme yerine mevsimlik sebze ve meyvelerin tüketilmesi önemli. Bağışıklık sistemine en faydalı A,C,E vitaminlerinin yoğun olduğu besinlerin tüketilmesi immün sistem için çok önemlidir. 

A vitamini solunum sistemini güçlendiren ve enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riski düşüren bir vitamindir. A vitamini özellikle süt, yoğurt, yumurta, tereyağı, ıspanak, brokoli ve pırasa gibi besinlerin içerisinde yoğun olarak bulunmaktadır. 

C vitamini vücudun korunabilmesi için en önemli vitamindir. Günlük tüketilmesi gereken bir vitamin türüdür çünkü vücutta depolanmamaktadır. Özelliklee limon, kivi, enginar, portakal gibi besinlerin içerisinde yüksek oranda bulunmaktadır. 

Çinko içeren süt, balık ve yumurta besinlerinin de sık sık tüketilmesi yine bağışıklık sisteminin güçlenmesi için önemlidir. 

E vitamini içeren besinler özellikle tohumlar, ceviz, yer fıstığı ve badem vücut sağlığı için gün içerisinde muhakkak tüketilmelidir. 

Bağışıklık sistemi için tavsiyeler:

-Güne kahvaltı ile başlanmalı ve 1 yumurta tüketilmeli

-Hazır paketli gıdalardan uzak durulmalı ve kefir, yoğurt, lahana turşusu gibi besinlerin tüketimi artırılmalı.

-Mor lahana, havuç, turp ile besinler kuvvetlendirilmeli.

-Günde bir kez zencefil (1 tatlı kaşığı), bal (1 tatlı kaşığı), yarım limonu bir bardak su ile karıştırıp tüketmeli.

-Günlük C vitaminini en az 2 mandalina, 1 orta boy portakal, 1 kivi ve 3 adet sivri biber ile karşılayabilirsiniz.

Sağlıklı Günler Dileriz.