Haberler

COVID-19 VE STRES YÖNETİMİ

COVID-19 VE STRES YÖNETİMİ
  • 30 - Mart - 2020

CORONA VİRÜS VE STRESLE BAŞ ETME

Türkiye’yi ve Dünyayı etkilemeye devam eden Covid-19, ruh sağlığını da tehdit etmeye devam ediyor. Salgının henüz ne boyutta olacağı bilinmezken, sosyal mesafe, hijyen kuralları vücut sağlığımızı korurken ruh sağlığımızı da korumak için birkaç tavsiyem var. 

Corona virüs kişilerde kaygı düzeyini arttırdı. Oluşan stres ve kaygı arttıkça bağışıklık sistemi de olumsuz etkilenmeye başladı. Özellikle gerçek olmayan bilgilerin artmasıyla paranoya da gelişmeye başladı. 

Corona virüsün ruhumuza olumsuz etkilerinden kaçınmak için,

1-Sosyal Medyadan Yararlanma Zamanı!

Sevdiklerinizle, özlediklerimizle görüşmek, seslerini duymak için sosyal medya üzerinden iletişime geçin. İnternet ve telefon bugünler için var.

2-Stres ve Saygınızı Arttıran İnsanlardan Uzak Durun!

Sürekli kaygı üreten ve stresle başa çıkamayan kişiler elbette çevrenizde vardır. Bu kişilerle diyalog sürenizi kısıtlı tutun. Bunun yerine hobilerinizle ilgilenmeye çalışın. 

3-Kendinize Zaman Ayırın!

Çalışırken yapmak istediğiniz ya da keşke zamanım olsa da yapsam dediğiniz şeylerin bir listesini yapın ve her gün birini gerçekleştirmeye çalışın. Bu evde yapabileceğiniz bir liste olmalı elbette!

4-Sağlığınızı Düşünün!

Nefes egzersizleri vücudumuzdaki birçok döngüyü olumlu etkilemektedir. Spor, yoga, sağlıklı beslenme ve düzenli uykuya dönmek için bulunmaz fırsat.